מערכות כמו אינטרקום, רכזת גילוי אש, גלאי עשן ומשאבות מים דורשות בדיקות סדירות כדי לוודא תקינות ומניעת תקלות. תחזוקה יזומה זולה יותר מתיקון נזקים, ותורמת לשמירה על ביטחון הדיירים ולהארכת חיי המערכות.
המעלית היא אחת המערכות הקריטיות בבניין, במיוחד בבניינים בני 4 קומות ומעלה. הקפדה על בדיקות חודשיות, שימון רכיבים, בדיקת מערכת הבקרה וקריאות חירום – מונעת תקלות פתאומיות ויקרות, וגם מפחיתה סיכון בטיחותי.
שקיפות היא מילת המפתח באמון בין הדיירים לבין ועד הבית או חברת הניהול. כל שקל שנכנס או יוצא צריך להופיע בדו"ח נגיש וברור – עם ציון הספק, התאריך, ומהות ההוצאה. בנוסף, ניהול תקציב חכם כולל תכנון מראש של הוצאות תחזוקה עתידיות, חסכונות לקופת בלצ"מ והשוואת מחירים בין ספקים.
אמנם לא נכתב בטיפ המקורי, אבל ראוי להוסיף: מענה מהיר לדיירים ושיתוף בקבלת החלטות תורמים לשקט תעשייתי בבניין. מערכת פניות מסודרת (גם וואטסאפ קבוצתי יכול להספיק) ותגובה תוך 24 שעות יגרמו לדיירים להרגיש בטוחים ומעורבים.